Sunday, March 4, 2012

BEL 313 : Forum PPSMI

Teringat lagi masa semester satu dulu , kelas Bel 313 iaitu subjek Critical Thinking aku rasa paling cool dan ohsem selain Bel 260 yang serba relax. Pensyarah aku ketika itu Mr. Azwin Arif yang sebelum itu mengajar di Universiti Malaysia Pahang. Beliau yang merupakan lulusan TESL mengajar sebagai pensyarah kontrak ketika itu di UiTM, Kuantan dan mengajar Law K.Dalam subjek ini kita diajar untuk menjadi kritikal dalam menilai sesuatu isu Kita juga diajar untuk mengesan sebarang fallacies dalam fakta karena dalam dunia ini maklumat mudah sahaja tersebar. Mungkin atas dasar itu , pentingnya kita tahu akan kedengkelan dan kerompongan sesuatu fakta termasuk cara untuk "counter-attack" hujah tersebut. Maklumlah , lawyer must avoid bias. Macam tu la serba sedikit.


Jadi , sepanjang kelas Bel 313 ni memang tak stress. Kelas malam je. Hari selasa dan Jumaat tak silap aku. Subjek ini tiada dalam paper final. Cuma ada assignment dan test akhir. Antara assignment yang kami perlu laksanakan adalah berkenaan persuasive in nature dan forum.


Geng forum aku ketika itu adalah Azhar Rosli , Asma Izatul Hanim Abdullah dan Azureen. Susah juga nak pilih topik masa tu. At last , aku rasa tajuk yang intelektual tetapi mudah adalah PPSMI. Kami pun mula buat draft forum. Masa mock forum itu okay la. Ada sesi pembentangan hujah , pembidasan dan penutup.


Azhar geng dengan aku. Azhar ini kalau dilihat English dia boleh tahan. Cuma ada sedikit masalah untuk sebutan dan pengucapan. Tiada masalah , masih boleh touch up. Practice make perfect.
Jadi , forum kami berlangsung pada 10 September 2011.Masa itu nak dah study week tak silap aku. Sir Arif punya la ranggi naik motor besar dia. Awesome kot!


Alhamdulillah , semuanya berjalan lancar. Moderator masa tu Alliya Fuad. Terima Kasih Alliya.!
Subjek ini dapat A.
Aku tak dapat lupa keseronokan subjek ni dulu. Happy je walaupun kadang-kadang tu bosan juga.
May Allah Bless you all.






AZHAR DAN PENULIS TIKA MOCK FORUM

No comments:

Post a Comment